Jiří Čepelák

foto J.Cepelak.jpg

JménoJiří
PříjmeníČepelák
Datum narození15.11.1978
BydlištěKolín
PřezdívkaČépa
Stav ženatý, manželka Klára, dcera Anetka a Nikolka
Výška 175 cm
Váha 78 kg
Zájmy rodina, hokej
Oblíbený nápoj ledový čaj
Oblíbené jídlo bramborová kaše s čímkoliv
Oblíbený film dobrá komedie
Oblíbená hudba Robbie Williams, Těžkej Pokondr, Leoš Mareš, 90´s
Začátek mx 1987
První závod 1991, Plaňany, CR 80
První start v MS 1995, Holzgerlingen (Německo) MS 125
Největší úspěch mistr ČR 2007 a 2009, 16. místo v MS 250 2002, 11. a 9. místo Bellpuig (Španělsko) MS MX2, mistr ČR 1997 125cc
Nejhorší zážitek 20.4.2003, Pacov, MMČR open, zlomenina hlezenní kosti
Team 2013Yamaha Čepelák racing team
Třída open
Motocykl YAMAHA YZ 450F
Mechanik  Stanislav Škaloud
Startovní č. 5

Kariéra

Kariéra ve výsledcích

1994

Mistr ČR 80cc

1995

3. místo v  mistrovství ČR 125cc jun.
9. místo v  mistrovství ČR 125cc sen.

1996

Mistr ČR 125cc jun.
2. místo v mistrovství ČR 125cc sen.

1997

Mistr ČR 125cc sen.
9. místo v mistrovství Evropy 125cc

1998

2. místo v mistrovství ČR 125cc
2. místo v mistrovství ČR 250cc
8. místo v Motokrosu Národů (Čepelák, Kadleček, Kučírek)
40. místo v mistrovství světa 125cc
41. místo v mistrovství světa 250cc

1999

2.místo v mezinárodním mistrovství ČR 250cc
2.místo v  mezinárodním mistrovství ČR družstev
10.místo v  mistrovství Německa 250cc
11.místo v  mistrovství Německa 125cc
16.místo v  Mez. mistrovství Německa 250cc
38.místo v  mistrovství světa 250cc

2000

2.místo v  mezinárodním mistrovství ČR družstev
5.místo v  mezinárodním mistrovství ČR 250cc
6.místo v  mistrovství Německa 250cc
6.místo v  Mez. mistrovství  Německa 250cc
29.místo v  mistrovství světa 250cc

2001

Mistr ČR družstev  (Zaremba, Čepelák, Kadleček)
4.místo v  mezinárodním mistrovství ČR 250cc
7.místo v  mistrovství Evropy 250cc
8.místo v  Mez. mistrovství Německa 250cc
25.místo v  mistrovství světa 250cc

2002

Mistr ČR družstev (Zaremba, Čepelák, Haas)
3.místo v  Mez. mistrovství Německa 250cc
8.místo v  Motokrosu národů (Dobeš, Kadleček, Čepelák)
16.místo v  mistrovství světa 250cc

2003

17. místo na MS (motocross GP) ve Španělsku (Bellpuig)
20.4. M ČR Pacov - zranění –zlomenina kotníku a nucená přestávka 6 měsíců<

2004

Mistr ČR družstev (Zaremba, Čepelák, Žerava)
10. místo MEZ MČR 125cc
12. místo MEZ M ČR open 22 bodů z  MS třída MX 2<

2005

zranění ihned v úvodu sezóny (zlomenina zápěstí a palce) a předčasné ukončení sezóny

2006

4. místo MEZ M ČR open
3. místo MEZ M ČR družstev (Neugebauer, Čepelák, Masařík)
13. místo ADAC Masters (MEZ M Německa) - účast na 4 z 8 závodů

2007

1. místo  MEZ MČR open
17. místo MXoN USA  (Čepelák MX1, Brabec MX2, Kadleček open)

2008

2. místo  MEZ MČR open
10. místo ADAC Masters (MEZ M Německa)

2009

Mistr ČR MEZ MČR open

Mistr ČR družstev (Richier, Neugebauer, Čepelák)

9. místo mistrovství Itálie

6. místo mistrovství Švýcarska

2010

Mistr ČR MEZ MČR open

5. místo mistrovství Švýcarska

2011

4. místo MEZ MČR open

3. místo mistrovství Švýcarska 

2012

Mistr ČR družstev (Neugebauer, Čepelák, Smítka) 

6. místo MEZ MČR OPEN 

 11. místo MEZ mistrovství Itálie

 

Poděkování

Dále bych chtěl v  této rubrice  poděkovat lidem, kteří mě prováděli a provádí mým motokrosovým životem.

 

Otec

- přivedl mě k závodění a patří mu největší dík. Stojí za všemi úspěchy mé kariéry a díky němu jsem pochopil, co motokros obnáší. Naučil mě dobrému přístupu k závodění a jeho radami se řídím dodnes, kdy jsem se stal samostatným

Maminka

- mami je mojí velikou rádkyní v osobním životě, který je velmi úzce spjat s životem motokrosovým, i ona stojí za velkou částí mých úspěchů

Bratr

- bráška je mým velkým psychologem a v současné době i mechanikem. Je to také můj nejčastější soupeř v doplňkových sportech (bohužel je většinou lepší). On může s klidným svědomím říci " můj brácha má prima bráchu"

Manželka

- Klárka stojí po mém boku od začátku mojí profesionální kariéry, stala se mou velkou oporou, díky její toleranci a pomoci se stává moje závodění snadnější.

dcery Anetka a Nikolka

- obrovská sluníčka v mém životě

Další členové rodiny

- i oni jsou součástí mého motokrosového života a tvoří můj největší fanklub

Mechanik

- má velký podíl na každém mém výsledku, měl jsem to štěstí spolupracovat se dvěma nejlepšími mechaniky v Čechách, Františkem Michalem a Davidem Peterkou, který mi " šrouboval" pět let a tvořili jsme spolu vždy dobrý tým. Ještě bych rád vzpomněl na mého brášku, který se mnou sice jezdil jen chvilku, ale perfektně se do tohoto oboru adaptoval. Skvělou zkušenost jsem měl i s Tomášem Krupkou, který odváděl velmi kvalitní práci. V současné době je mým závodním mechanikem Standa Škaloud.

KBS Team

- můj první tým, který si mě vzal pod svá křídla v juniorském období. Rád bych poděkoval celému týmu, ale především Láďovi Krupičkovi, který mě naučil správnému přístupu ve vztahu tým-jezdec

Jiří Churavý

- podílel se na mých začátcích v mezinárodní konkurenci a svými zkušenostmi mi pomáhal při začátcích v mistrovství Evropy. Poskytl mi první profesionální smlouvu na motokrosové oblečení

Ing. Aleš Buksa

- majitel LR Cosmetic teamu, u kterého jsem podepsal první profesionální smlouvu a který mi zajistil dobré podmínky pro další postup v kariéře

Petr Kovář

- úzce se mi věnoval v období mého působení v LR Cosmetic teamu, dostal jsem od něj několik důležitých rad, ze kterých těžím dodnes

Sette team

- tento tým mi poskytl první materiální podporu formou motocyklů, úprav a náhradních dílů. Tyto podmínky jsou srovnatelné se současnými podmínkami, které mám od německého týmu

MG Sport

- od této firmy jsem dostával po čtyři roky materiální zabezpečení a majitel firmy mi pomohl otevřít dveře do první německé stáje

Yamaha Hallenberger

- můj první rok v Německu jsem absolvoval v tomto týmu, který mi umožnil sbírat mezinárodní zkušenosti

Josef Toman

- pomohl a finančně zaštítil moji účast v kompletním seriálu Mistrovství světa 250ccm v roce 1999, a i nadále mi pomáhá řešit různé organizační záležitosti.

Luděk Řezníček

- pomohl mi se zorientovat v Německu, v komunikaci s DMSB a německými týmy. I nadále se věnujeme naší spolupráci

Yamaha Kurz

- v tomto týmu jsem působil dva roky a díky podpoře pana Kurze jsem se začal výrazněji prosazovat v mezinárodní konkurenci

Honda Sarholz

- u tohoto týmu jsem působil taktéž dva roky, poskytl mi profesionální podmínky a během působení v tomto týmu se mi podařilo absolvovat zatím nejúspěšnější sezónu

Ing. Milan Vomela

- podporoval mě finančně v kariéře čtyři roky a díky jeho pomoci jsem se mohl profesionálně věnovat přípravě a závodění, navíc jeho tým tvoří okruh skvělých lidí. V současné době se naše cesty opět spojili a jezdím za jeho tým PROFI AUTO IVECO.

Bonver

- v  roce 2004 jsem přestoupil do tohoto ambiciózního týmu, který mi vytvořil srovnatelné podmínky s mými zahraničními angažmá, moc si cením, že mi šéf týmu pan Pavel Kulajta dal šanci se vrátit po těžkém zranění zpět mezi motokrosovou elitu

Tyll racing team

- pan Tyll mne podporuje již šestým rokem, v  roce 2005 se naše spolupráce ještě více prohloubila a vytvořili jsme Tyll racing team. V  tomto roce jsem se však na začátku sezóny zranil a rozhodl se již dále nejezdit. Pan Tyll to respektoval a na malou chvíli jsem se stal manažerem tohoto týmu, kdy jsem angažoval mladého talentového jezdce Jana Hlaváče, který po mně převzal kompletní materiální zabezpečení, které jsem měl připravené na sezónu 2005 a na čas jsem se stal i jeho trenérem. V  současné době s  Honzou již nespolupracuji a jen krátce řeknu, že zkrátka „ nechytil příležitost za pačesy… “ Po pěti měsících jsme s  ním já i pan Tyll ukončili spolupráci. I přes tuto nepříjemnou skutečnost však naše spolupráce pokračuje dál a já za to panu Tyllovi děkuji.

EMOS racing team

- pan Zdráhala (šéf EMOS racing teamu) mi dal šanci vrátit se do motokrosu po roční přestávce. Jsem mu za to velmi vděčný a vážím si ho i za jeho přístup a organizaci týmu.

RAZZO 

- rodina Vlasatých mi umožnila jezdit od roku 2007 to nejlepší oblečení a vybavení pro jezdce. Od roku 2008 se naše spolupráce rozšířila i na speciální díly a doplňky na mou YZ 450F.

KTM CZ

-  o firmě Sette je zmínka již o pár řádků výše. Naše cesty se znovu setkaly a já obdržel na rok 2007 technickou podporu v podobě motorek KTM a jsem rád, že jsem vloženou důvěru  mohl splatit titulem. Pan Kuklík mi  pokaždé vyšel vstříc a  jeho důvěra mě vždy motivovala.

Delta racing team

- do tohoto týmu jsem vstoupil uprostřed rozjeté sezony 2007 a i když jsem ne vždy slyšel na manažera E. Krajčoviče chválu, musím říci, že se mi s ním spolupracovalo naprosto bez konfliktů a vždy dostál svým závazkům. Oběma nám byl odměnou titul mistra ČR, na kterém se Ervín svou měrou také podílel.

YAMAHA MOTOR CZECH

- k Yamaze mě přivedla firma Razzo, která jako dealer Yamahy měla zájem o to, abych tuto značku prezentoval. Spolupráce začala začátkem roku 2008 a v podobě vylepšených podmínek se přenesla i do následujících sezón. Jsem velmi vděčný za tuto spolupráci, která mi umožňuje závodit na nejlepší značce, která v motokrosu je.