Zodpovězené otázky
Bednařík
Ahoj, prosim tě nemáš nějaký vzor polepů na yamaha YZ 85? Díky
Něco málo ano, ale vyrobit jde v podstatě cokoliv.
Mirek
Ahooj Jirko,unikl mi předjížděcí manévr v Holicích s Potisekem!V jakém místě to bylo a jak čisté to bylo?Je natebe naštvaná asi celá Francie :-)
Asi to nemyslíš zle, ale co má být jako čisté? Já se Potiseka ani nedotkl a to, že namotal banner byla jeho zbrklost. Je to motokros a takových předjetí je dost. Zrovna tak mne atakoval Irt, Potisek, naopak Michek se v první zatáčce první jízdy opřel zostra do Salviniho, to ale k tomu patří! A pochybuji, že by si Salvini stěžoval, zda to bylo čisté či nikoliv. Je směšné, když vždy spousta "odborníků" řeší kontakty mezi jezdci. Vydrží si o tom psát ještě týden a přitom zainteresovaní jezdci o tom za hodinu nevědí, protože to berou tak, že to k tomu patří. Musí to mít ale samozřejmě nějakou hranici, nesmí být přitom nikdo zraněn.
buba-mx
Ahoj Jirko, gratuluji k výkonu v Holicích a mám několik otázek.
-Jaké pneu jezdíš a jaké by jsi doporučil na jaké povrchy (KTM 125 ) .
- Jaký by jsi na tuto motorku doporučil převod vzhledem k charakteru a povrchu tratě.
-Tvoje motoškola funguje i v sezoně nebo je teď nějaké omezení a kde se jezdí . Dík za odpověď.
Buba
Nejširší použití má pneu Bridgestone M404 (zadní), a M403 (přední). Převod bych nechal standartní. Lekce tréninku dávám i v sezóně. Jinak moc dík.
Martin
Ahoj Jirko.skvělí výkon v Holicích,až na ten konec.Ale co se dá dělat,vid.Mám dotaz,koukal jsem na záznam na čt4 a tam byl záběr na Martina Žeravu,jak ho rozhodil ten skok,pokud jsi to viděl,tak jak se tomu vyhnout,mě se to totiž občas taky stane,že mě motorka takhle "nakopne".
Martin trefil ostrý zub na odraze a ten jej nakopl na přední kolo. Jedná se o jednu z nejnebezpečnějších věcí (ostrý kolmý zub na konci odrazu), prakticky se s tím nedá nic dělat. Jezdec celkem bezelstně najede ve velké rychlosti na skok, ale kolmý schod na konci jej takto nakopne. Jediné co lze udělat, je mít trať pořádně přečtenou a dávat na takovýchto místech pozor a nenajíždět na něj tak rychle.
suchos
Jirko,prosím tě napiš mi sem jak správně projet hlubokou kolej vždycky z ní vylítnu :(( ty ses na to specialista,dík ;-)
Musí se přidat docela dost plynu a přitom se musí motorka i dost naklonit, aby jsi z koleje nevylétl do strany.
Slava
Ahoj Jirko prosim te mam hondu crf250 2007 a strasne spatne startuje i kdyz je svicka nova kdyz je uz motor zahratej tak je vse ok ale po delsi dobe je to fakt spatny nevis cim by to mohlo byt?dekuju
Bylo by potřeba moto seřídit, pomůže i kvalitní a čerstvý benzín.
no name
cau Jirko,kolik motohodin najedeš za rok?
Okolo 150mth.
Zbyněk
co je podle tebe nejlepsi znacka yamaha yz 125 nebo honda cr 125
YZ 125.
Fany
Ahoj, myslíš, že je pro mě lepší 250 4t než 125 2t jezdím na 125 2t a na trati je dobrá, ale když jedeme s klukama na projíždku brodama a terénem a pučím si 250 4t nebo 450 4t tak je to takový plynulejší a nechá se tam držet pyn, má to výkon i při malých otáčkách, ale zase na tý trati je to na mě v 16 letech ta 450 moc silná, ale možná by pro mě byla nejideálnější 250 4t, dobrá na trati i na projíždky terénem atd, co myslíš ty ? jakou pneu bys mi doporučil a jaká značku motorky upřednosnuješ ? dík za odpovědi
Už jsem na podobný dotaz odpovídal, najdeš to někde níže.
Ládis B
Zdar Jiří, gratulace k výkonu v Holicích a mám jednu otázku - co říkáš na písty WOSNER.
CHci dávat do CRF 450 ale asi bude lepší VERTEX co?
Nejlepší je originál, úplně jednoznačně. Konkrétně Vertex jsem používal (ten s větší kompresí), ale při kontrole po osmi motohodinách jsem jej měl naprasklý. Bylo to u třech kusů opakovaně, dokonce jsem všechny tři dostal vyreklamované a jak to dopadlo? Praskliny se objevovaly dál. Takže od té doby řeším pouze originální pístní sady a i přesto, že Yamaha doporučuje píst měnit po 12-ti mth, najedu na něj hodin 3x více a pístu opticky není vůbec nic.
Pavel.
Zdar. Mam Suzuki RM 250 rok 1995 a když jí nastartuji tak začne střílet a nejede. myslím si že to bude předstihem,ale nejsem si jist.
Musel bych moto vidět. Může to dělat i svíčka, ale těch možností je víc.
Petr J.
Ahoj Jirko,hned na začátku děkuju za skvělí zážitek z Holic.Měl jsem nervy svámi,jen škoda že jste se zastavil v té 2.jízdě.To jste si žašlápl motorku nebo byl něaký styk s Michalem Michkem..?Strašně se mi líbylo vaše projetí kolejemi nahoře v lese,vtom jste opravdu nabíral cenné vteřiny :) Hodně štěstí Petr
Děkuji moc! I já jsem byl zklamaný... Udělal jsem jezdeckou chybu a uklouzlo mi přední kolo, bez cizí pomoci.
Miloš
Ahoj,chtěl bych se zeptat ještě na jednu otázku:
Začal mi téct olej z předního tlumiče. Myslíš, že bude stačit jen výměna gufer nebo rovnou vyměnit i pouzdra (futra)? Děkuji za odpověď!!
Záleží na stavu pouzder, za každou cenu se měnit nemusí.
fari 37
Ahoj Čepo, chci se tě zeptat, jestli nebudeš náhodou pořádat nějaké MX soustředění. Jezdím 85ccm. Jinak hodně úspěchů.
Něco v plánu mám, pokud to nabude konkrétních rozměrů, objeví se to na webu. Děkuji za přání.
mira
čau jirko,nevíš jak mám měřit nápln oleje v rámu,na yamaze,yzf 426,v klidu druhý den to mám pod rysku,nebo když nastartuju a pak ji necham v klidu a měřím,to mám 2cm nad rysku a proč se tak utápí svíčky,pokud nechytne na první šlápnutí za studena ,dík za radu
Přesněji ti to řeknu až budu v shopu - na emailu mxshopcepelak@seznam.cz. Vím, že to je problém ještě této staré koncepce motorů (bez automatického dekompresoru). Ale pokud je moto seřízena, jde nastarovat ihned. Hodně pomůže víceoktanový benzín (natural 98, natural 100), to má na nastartování výrazný vliv. Benzín by měl být i čerstvý.