Zodpovězené otázky
Gorila
Ahoj, nevíš jakou hustotu oleje mám nalít do tlumičů ? do každýho naliju 0,4 l oleje, mám yamahu yz 125 ale nevím tu hustotu jestli 2,5 W, 5W, 7,5 W, 10W nebo 15W, porad mi prosím tě tu hustotu jo a když se píše na voleji, že je určený pro obrácené vidlice, tak to jsou jaký vidlice, já když mám skluznice dole a tlumiče se mi přez ně zatahují smětem dolu, tak to mám jaký vidlice ?
Použil bych 7,5W, obrácené jsou ty, co máš na moto.
petr
co jou motohodiny - jejich význam díky
Podle nich se určují servisní intervaly.
Fany
Ahoj Jirko, když skáču na skocích a nikdu jdu dost napředek, doskočím tam u nás na tý naší trati tak 8 metrů do dálky a tak 1 metr a půl mám kola od země, myslíš, že si mám přitahovat řidítka, nebo se zapřít do stupaček stoupnout si a vyvážit to celým tělem ? ale prý jsem slyšel, že na hraně skoku se nesmí ubírat, jak to děláš ty na hraně ? jo a nevíš jaká je podle tebe spotřeba 125 2T když jezdí ve votáčkách na trati ? moc dík, tvoje stránky se mi moc líbí, je tu spostu odpovědí duležitejch k motokrossu a servisu motorky, přeju ti mnoho uspěchů v životě a i v motokrossu, spoustu jinejch jezdců jezdí jako dáblové, ale ty jezdíš i srdcem, lidi to baví tě sledovat a fandí ti a to je dost velký plus :)
Když letíš hodně napředek, pomůže dát plný plyn a motorka se ti srovná. Na hraně skoku by se plyn už držet neměl, ale záleží na tom, jaká je odrazová hrana. Když je velmi ostrá se "zubem", tak se přidat musí. Na plný plyn skákat lze, ale musíš se motorce přizpůsobit tělem, trochu se k ní v momentě odrazu přitáhnout a potom jí ve vzduchu povolit. Nejhorší je zůstat na motorce úplně strnule v jedné poloze. Spotřeba 125 2T v terénu je tak 8litrů na 45 minut (profi závodník). Jinak moc děkuji!
suchos
cus čépo heled co bys radsi koupil KTM 250 F nebo HONDU CRF 250 ?? napiš mi názor plzz a jinak čím je lepší moto mýt wapkou nebo normálně hadicí co nemá tak velkej tlak :) přeju hodně uspěchů ;-)
Raději bych koupil Yamahu :-). Motorky jsou na velmi podobné úrovni a každá má své pro i proti. Je to stejné, jako bych ti položil otázku, jestli bych jsi si raději koupil MERCEDES nebo BMW. Wapka je jednoznačně lepší. Jinak dík.
Gorila
Ahoj Jirko, chci se tě prosím tě zeptat, na odpružení zadního tlumiče, když z motorky slezu, tak by se centrál neměl vytahovat až nahoru a nebo měl, mě se právě vvytáhne tak do 4/5 a kamarádovi, co má uplně stejnou motorku yz 125 tak tomu vždy vyleze až nahoru na tvrdo, tak co myslíš že je správné, jo a jaký by jsi mi doporučil motokrosový olej do předních vidlic ? a ještě bych se chtěl zeptat v čem je 4t lepší než 2t ? jel jsem třeba na 125 2t a 125 4t a ten 2t je ohodně živější, agresivnější oproti 125 4t ta je líná, není ani moc výkoná a to, takže 4t to chce aspon tak 250 nebo 450, to u dvoutaktu se přesně vyrovná 125 a 250, a je levnější motorka 125 2t nebo 450 4t, možná přestoupím na ten 4t, na trati má velkou výhodu, že se nemusí tolik řadit jako se 2t, a hlavně s 4t se nechá jezdit i na projíždky krajinou atd, kdyžto s 2t se moc na projíždky jezdit nedá, tam mám zachvilku vytočenou pětku, držet plnej plyn to moc nejde, protože by se po delší době kousla a jezdit na půl plynu to je takový divný zvuk a nemá to ani výkon,jo a ještě mám jeden takový problém, když se mi u tý yz 125 nevrací nakopávačka, a ani nedrží u kolena vejfuku, nevíš co s tím může být ? známý mi řikal, že je tam bud vypadlá nebo prasklá pružina ve vnitř motoru a jak je v tý samotný nakopávačce taková ta kulička co zapadává do tý drážky tak tam je to taky už vymačkaný, myslíš že to může být pravda co řikal? jinak ti přeju moc uspěchů v životě a motokrossu, a moc se mi líbí tvoje stránky i tvůj internetový obchod
Tlumič by se až nahoru vytáhnout neměl. Měří se tzv. negativ - dáš moto na stojan (zadní kolo musí být ve vzduchu) a změříš vzdálenost od osy kola k zadnímu blatníku nebo koncovce - je jedno, jaké místo si vybereš, ale už musí zůstat stejné. Pak dáš moto ze stojanu dolů, propéruješ moto za sedlo a znovu změříš (tentokrát stojí zadní kolo na zemi) a rozdíl by měl být 2,5 - 3cm. Pokud tomu tak není, přitahuješ (zmenšení vzdálenosti) nebo utahuješ pružinu zadního tlumiče. Olej do tlumičů doporučuji Motorex. Musíš porovnávat 125 2T a 250 4T, tam hledej rozdíly. 125 4T je nevhodná na motokros. Jinak jestli myslíš projíždění krajinou na vytočenou pětku, tak si raději pořiď silniční motorku, ty jsou určeny pro tyto účely. U krosek se na pátý kvalt jezdí minimálně... S nakopávačkou má tvůj známý pravdu.
viti83
Zdravím Čépo a držím palce do Holic !!! ať se daří...
Moc děkuji.
Zoufik
Dobry den,rad bych si koupil motocrosovou motorku na hobby jezdeni. ale nevim jestli 4t nebo 2t. Kvuli udrzbe a narocnosti. jaky je mezi tim rozdil? nebo jestli je nejaka knizka. Predem dekuji za odpoved
Tak údržbu je potřeba dělat na každé motorce. Cenově je vše podobné, ale u 4T jsou navíc ventily, jejichž repase je okolo 10-15tis.kč. Ale zase na 4T se snadněji jezdí, ušetříš na oleji do benzínu...
MIchal
Ahoj jirko ja mam RMZ 250.a chistam se přestoupit na ktm 125nějakej rok 2008-2009 mysliš že to bude velka změna ze čtyřtaktu na 2takt na co bych se měl připravit.dik z odpověd a hodně moc uspěchu do sezony. a v Holicich budu držet palce...
Tak určitě se připrav na to, že budeš dost znechucený, protože na 4T je ta jízda prostě snadnější a jestli nejsi nějaký agresivní rafan, který bude 2T pořádně točit, tak ten přechod moc snadný nebude. Jinak moc díky!!!
Miloš
Ahoj, když mám povolené některé špice v kolech, jak je mám správně přitáhnout-napnout? Děkuji za odpověď!!
Doporučený je utahovací moment 3Nmm.
?????
caw jirko co jsou to hobby motokrosari..??dik za odpoved at se daríí!!
Jsou to jezdci, kteří mají motokros jen jako svůj koníček. Děkuji.
čerma775
přeji mnoho úspěchu čépo:-)
Děkuji.
čerma775
čau čépo, mám hondu crf 250 09 a nevím, jaký výfuk bych měl koupit laděný výfuk.
Chtěl buď FMF. AKRAPOVIČ NEBO PROCIRCUIT. Co ty myslíš??Jo a na tipmoto.com jsem našel bazarový výfuk z dvěma koncovkami+svod značky FMF, je sice nový ale 08, nevím jestli by pasoval na moji moto když mám 09
Akrapovič je asi nejlepší, ale také nejdražší. Pasovat by pravděpodobně měl. Na emailu mxshopcepelak@seznam.cz bych ti to sdělil přesněji.
martas
čau jiří,jaký máš názor na elektrický pohon KTM,který nedávno tato firma představila na Tokyo Motorcycle Show? Byli by to zajímavé závody když byste všichni jeli na elektrických motorkách:-)Jak to vypadá v zájmu "zelené politiky" se zdá,že spalovací motor to má sečtený:-) Jinak doufám,že tě letos nemine titul mistra republiky přeji hodně štěstí.
Tak zatím je elektronická moto v plenkách, ale kdo ví. Třeba za pár let budeme mít každý místo kanystru s benzínem v autě elektrickou nabíječku a každý pořadatel bude povinen mít v depu zavedený el. proud :-). Jinak moc děkuji!!!
Michal
Ahoj koukal jsem že natebe kladou i technický otázky tak se skusim zeptat i ja,suzuki250 4t. 09 ,udělali jsme generálku motoru podle motohodin(píst,ojnice,ventily...) a stalo se že motorka po zaváděcím kole před startem v Žáru začala házet vodu z přepadu chladiče,zrovna bylo docela horko 5.6.,dost lidí řiká že je to normální ale ještě se mi to u žádný motorky nestalo,máš s něčím takovým skušenosti? jako jezdec... ,voda je bez janámek spalyn nebo oleje.díky
Je to úplně normální. Když se moto hodně ohřeje a potom se nechá déle běžet na volnoběh, je to normální jev.
Jirka
Ahoj Jirko, koupil jsem si tvé výukové DVD, v něm přikládáš hodně fyzické přípravě. Jaké dávky bych měl v tělocvičně trénovat abych vydržel hobby závody cca 20min. Znáš nějaký dobrý odkaz, kde sehnet informace? I když trénuji 2x týdně zápěstí (namotávání, zvedání předloktí, kolečka) tak mám problém po pěti minutách ostrého tempa na motorce udržet prsty řidítka. Co bych měl změnit a na co se zaměřit při tréninku? Díky
Pomůže hodně a hlavně pravidelně jezdit, mám stejný problém, hlavně když jsem málo rozježděný. Např. když absolvuji krátký trénink (15min) a pak jdu za tři hodiny na jízdu. To je největší mazec a recept jsem na to nenašel... Tedy kromě toho jet si své tempo, to mi předloktí neztvrdne, ale zase to nestačí na soupeře...