Zodpovězené otázky
no name
cau Jirko,kolik motohodin najedeš za rok?
Okolo 150mth.
Zbyněk
co je podle tebe nejlepsi znacka yamaha yz 125 nebo honda cr 125
YZ 125.
Fany
Ahoj, myslíš, že je pro mě lepší 250 4t než 125 2t jezdím na 125 2t a na trati je dobrá, ale když jedeme s klukama na projíždku brodama a terénem a pučím si 250 4t nebo 450 4t tak je to takový plynulejší a nechá se tam držet pyn, má to výkon i při malých otáčkách, ale zase na tý trati je to na mě v 16 letech ta 450 moc silná, ale možná by pro mě byla nejideálnější 250 4t, dobrá na trati i na projíždky terénem atd, co myslíš ty ? jakou pneu bys mi doporučil a jaká značku motorky upřednosnuješ ? dík za odpovědi
Už jsem na podobný dotaz odpovídal, najdeš to někde níže.
Ládis B
Zdar Jiří, gratulace k výkonu v Holicích a mám jednu otázku - co říkáš na písty WOSNER.
CHci dávat do CRF 450 ale asi bude lepší VERTEX co?
Nejlepší je originál, úplně jednoznačně. Konkrétně Vertex jsem používal (ten s větší kompresí), ale při kontrole po osmi motohodinách jsem jej měl naprasklý. Bylo to u třech kusů opakovaně, dokonce jsem všechny tři dostal vyreklamované a jak to dopadlo? Praskliny se objevovaly dál. Takže od té doby řeším pouze originální pístní sady a i přesto, že Yamaha doporučuje píst měnit po 12-ti mth, najedu na něj hodin 3x více a pístu opticky není vůbec nic.
Pavel.
Zdar. Mam Suzuki RM 250 rok 1995 a když jí nastartuji tak začne střílet a nejede. myslím si že to bude předstihem,ale nejsem si jist.
Musel bych moto vidět. Může to dělat i svíčka, ale těch možností je víc.
Petr J.
Ahoj Jirko,hned na začátku děkuju za skvělí zážitek z Holic.Měl jsem nervy svámi,jen škoda že jste se zastavil v té 2.jízdě.To jste si žašlápl motorku nebo byl něaký styk s Michalem Michkem..?Strašně se mi líbylo vaše projetí kolejemi nahoře v lese,vtom jste opravdu nabíral cenné vteřiny :) Hodně štěstí Petr
Děkuji moc! I já jsem byl zklamaný... Udělal jsem jezdeckou chybu a uklouzlo mi přední kolo, bez cizí pomoci.
Miloš
Ahoj,chtěl bych se zeptat ještě na jednu otázku:
Začal mi téct olej z předního tlumiče. Myslíš, že bude stačit jen výměna gufer nebo rovnou vyměnit i pouzdra (futra)? Děkuji za odpověď!!
Záleží na stavu pouzder, za každou cenu se měnit nemusí.
fari 37
Ahoj Čepo, chci se tě zeptat, jestli nebudeš náhodou pořádat nějaké MX soustředění. Jezdím 85ccm. Jinak hodně úspěchů.
Něco v plánu mám, pokud to nabude konkrétních rozměrů, objeví se to na webu. Děkuji za přání.
mira
čau jirko,nevíš jak mám měřit nápln oleje v rámu,na yamaze,yzf 426,v klidu druhý den to mám pod rysku,nebo když nastartuju a pak ji necham v klidu a měřím,to mám 2cm nad rysku a proč se tak utápí svíčky,pokud nechytne na první šlápnutí za studena ,dík za radu
Přesněji ti to řeknu až budu v shopu - na emailu mxshopcepelak@seznam.cz. Vím, že to je problém ještě této staré koncepce motorů (bez automatického dekompresoru). Ale pokud je moto seřízena, jde nastarovat ihned. Hodně pomůže víceoktanový benzín (natural 98, natural 100), to má na nastartování výrazný vliv. Benzín by měl být i čerstvý.
Gorila
Ahoj, nevíš jakou hustotu oleje mám nalít do tlumičů ? do každýho naliju 0,4 l oleje, mám yamahu yz 125 ale nevím tu hustotu jestli 2,5 W, 5W, 7,5 W, 10W nebo 15W, porad mi prosím tě tu hustotu jo a když se píše na voleji, že je určený pro obrácené vidlice, tak to jsou jaký vidlice, já když mám skluznice dole a tlumiče se mi přez ně zatahují smětem dolu, tak to mám jaký vidlice ?
Použil bych 7,5W, obrácené jsou ty, co máš na moto.
petr
co jou motohodiny - jejich význam díky
Podle nich se určují servisní intervaly.
Fany
Ahoj Jirko, když skáču na skocích a nikdu jdu dost napředek, doskočím tam u nás na tý naší trati tak 8 metrů do dálky a tak 1 metr a půl mám kola od země, myslíš, že si mám přitahovat řidítka, nebo se zapřít do stupaček stoupnout si a vyvážit to celým tělem ? ale prý jsem slyšel, že na hraně skoku se nesmí ubírat, jak to děláš ty na hraně ? jo a nevíš jaká je podle tebe spotřeba 125 2T když jezdí ve votáčkách na trati ? moc dík, tvoje stránky se mi moc líbí, je tu spostu odpovědí duležitejch k motokrossu a servisu motorky, přeju ti mnoho uspěchů v životě a i v motokrossu, spoustu jinejch jezdců jezdí jako dáblové, ale ty jezdíš i srdcem, lidi to baví tě sledovat a fandí ti a to je dost velký plus :)
Když letíš hodně napředek, pomůže dát plný plyn a motorka se ti srovná. Na hraně skoku by se plyn už držet neměl, ale záleží na tom, jaká je odrazová hrana. Když je velmi ostrá se "zubem", tak se přidat musí. Na plný plyn skákat lze, ale musíš se motorce přizpůsobit tělem, trochu se k ní v momentě odrazu přitáhnout a potom jí ve vzduchu povolit. Nejhorší je zůstat na motorce úplně strnule v jedné poloze. Spotřeba 125 2T v terénu je tak 8litrů na 45 minut (profi závodník). Jinak moc děkuji!
suchos
cus čépo heled co bys radsi koupil KTM 250 F nebo HONDU CRF 250 ?? napiš mi názor plzz a jinak čím je lepší moto mýt wapkou nebo normálně hadicí co nemá tak velkej tlak :) přeju hodně uspěchů ;-)
Raději bych koupil Yamahu :-). Motorky jsou na velmi podobné úrovni a každá má své pro i proti. Je to stejné, jako bych ti položil otázku, jestli bych jsi si raději koupil MERCEDES nebo BMW. Wapka je jednoznačně lepší. Jinak dík.
Gorila
Ahoj Jirko, chci se tě prosím tě zeptat, na odpružení zadního tlumiče, když z motorky slezu, tak by se centrál neměl vytahovat až nahoru a nebo měl, mě se právě vvytáhne tak do 4/5 a kamarádovi, co má uplně stejnou motorku yz 125 tak tomu vždy vyleze až nahoru na tvrdo, tak co myslíš že je správné, jo a jaký by jsi mi doporučil motokrosový olej do předních vidlic ? a ještě bych se chtěl zeptat v čem je 4t lepší než 2t ? jel jsem třeba na 125 2t a 125 4t a ten 2t je ohodně živější, agresivnější oproti 125 4t ta je líná, není ani moc výkoná a to, takže 4t to chce aspon tak 250 nebo 450, to u dvoutaktu se přesně vyrovná 125 a 250, a je levnější motorka 125 2t nebo 450 4t, možná přestoupím na ten 4t, na trati má velkou výhodu, že se nemusí tolik řadit jako se 2t, a hlavně s 4t se nechá jezdit i na projíždky krajinou atd, kdyžto s 2t se moc na projíždky jezdit nedá, tam mám zachvilku vytočenou pětku, držet plnej plyn to moc nejde, protože by se po delší době kousla a jezdit na půl plynu to je takový divný zvuk a nemá to ani výkon,jo a ještě mám jeden takový problém, když se mi u tý yz 125 nevrací nakopávačka, a ani nedrží u kolena vejfuku, nevíš co s tím může být ? známý mi řikal, že je tam bud vypadlá nebo prasklá pružina ve vnitř motoru a jak je v tý samotný nakopávačce taková ta kulička co zapadává do tý drážky tak tam je to taky už vymačkaný, myslíš že to může být pravda co řikal? jinak ti přeju moc uspěchů v životě a motokrossu, a moc se mi líbí tvoje stránky i tvůj internetový obchod
Tlumič by se až nahoru vytáhnout neměl. Měří se tzv. negativ - dáš moto na stojan (zadní kolo musí být ve vzduchu) a změříš vzdálenost od osy kola k zadnímu blatníku nebo koncovce - je jedno, jaké místo si vybereš, ale už musí zůstat stejné. Pak dáš moto ze stojanu dolů, propéruješ moto za sedlo a znovu změříš (tentokrát stojí zadní kolo na zemi) a rozdíl by měl být 2,5 - 3cm. Pokud tomu tak není, přitahuješ (zmenšení vzdálenosti) nebo utahuješ pružinu zadního tlumiče. Olej do tlumičů doporučuji Motorex. Musíš porovnávat 125 2T a 250 4T, tam hledej rozdíly. 125 4T je nevhodná na motokros. Jinak jestli myslíš projíždění krajinou na vytočenou pětku, tak si raději pořiď silniční motorku, ty jsou určeny pro tyto účely. U krosek se na pátý kvalt jezdí minimálně... S nakopávačkou má tvůj známý pravdu.
viti83
Zdravím Čépo a držím palce do Holic !!! ať se daří...
Moc děkuji.